کد مطلب: 17738
  تاریخ انتشار:  1400/04/28 - 13:41


لزوم "توافق سبز جهانی" برای مقابله با بحران آب و هوایی

سیاستمداران سراسر جهان خواستار انعقاد "توافق سبز جهانی" برای مقابله با بحران آب و هوایی شدند.

سیاستمداران سراسر جهان خواستار انعقاد "توافق سبز جهانی" برای مقابله با بحران آب و هوایی شدند.

به گزارش سایت خبری محیط زیست ایران (IENA)، گروهی از سیاستمداران از انگلیس، اروپا و کشورهای در حال توسعه اظهار داشتند: مردم سراسر جهان به انعقاد یک "توافق سبز جهانی" نیاز دارند که بتواند بحران آب و هوا را کنترل و دنیای طبیعی را بازیابی کند.

ائتلاف جهانی برای انعقاد یک معامله جدید سبز، سیاستمداران تمامی کشورها را دعوت کرده است تا در آستانه گفتگوهای اقلیمی Cop۲۶ سازمان ملل که نوامبر سال جاری در گلاسگو برگزار می شود بر سیاست هایی تمرکز شود که انتقال عادلانه به اقتصاد سبز را به همراه داشته باشد.

کارولین لوکاس تنها نماینده حزب سبز انگلیس، کلایو لویس از حزب کارگر و نمایندگانی از برزیل، آرژانتین، اندونزی، مالزی و آمریکا برخی از اعضای این ائتلاف جهانی هستند.

ایلهان عمر، نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده در ایالت مینه سوتا گفته است که حوادث شدید آب و هوایی اخیر در ایالات متحده و سراسر جهان باید یک هشدار در نظر گرفته شود. شاهد تغییرات آب و هوایی هستیم و تهدیدی برای بشریت است. ما پیش از این عواقب هولناک عدم اقدام در برابر تغییرات اقلیمی را مشاهده کرده ایم و آتش سوزی در سواحل غربی ایالات متحده، طوفان های شدید، موج گرم در استرالیا و جاری شدن سیل عظیم در سراسر جهان از جمله آنهاست.

وی افزود: بلایای طبیعی مانند آنچه تاکنون رخ داد با شدت بیشتری رخ خواهد داد مگر اینکه ما به عنوان یک جامعه جهانی برای مقابله با این ویرانی اقدام کنیم.

به گزارش روزنامه گاردین، این اتحاد خواهان آن است تا دولت ها تدابیری را برای تقویت اقتصاد سبز و همچنین همکاری در زمینه دستیابی به واکسن جهانی کووید-۱۹ و تجدید ساختار بدهی برای فقیرترین ملت های جهان در نظر بگیرند.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید:

ارسال نظر

نام و نام خانوادگی:* 
پست الکترونیکی:* 
متن نظر: * 
کد امنیتی:* 

  
آخرین اخبار جهان